کاربردهای اسید اکریلیک

کاربردهای اسید اکریلیک در صنایع مختلف

تاکنون به کاربردهای اسید اکریلیک در صنایع مختلف فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید استفاده از این ماده شیمیایی چه مزایا و خطراتی به همراه دارد؟ آیا شما هم به دنبال خرید این اسید شیمیایی کاربردی با قیمت مناسب هستید؟ در این مقاله از پارسیان شیمی همراه ما باشید تا کاربردهای مهم و ضروری اسید اکریلیک را به طور کامل به شما توضیح دهیم.

اسید اکریلیک یا همان Acrylic acid یکی از مواد شیمیایی فوق‌العاده و کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی است که این روزها به دلیل مزایای فراوان مورد توجه بسیاری از مهندسین و شرکت‌های ساختمانی قرار گرفته است. استفاده از این اسید شیمیایی به دلیل PH پایین هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

نکته مهمی که باید در استفاده از اسید اکریلیک مورد توجه قرار دهید این است که این ماده بدون رنگ است اما بوی اسید می‌دهد. از طرفی در برابر نور آفتاب حساسیت بالایی دارد. بنابراین باید در محیط‌های کم نور نگهداری شود. فرمول شیمیایی Acrylic acid عبارت است از:

CH2=CHCOOH

امروزه کارایی اسید اکریلیک به حدی بالا رفته که اغلب افراد تمایل به خرید این ماده شیمیایی را دارند اما باید دقت کنید که محصول مورد نظرتان را حتما از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

آشنایی با کاربردهای مهم اسید اکریلیک

برای شناخت بهتر Acrylic acid بهتر است ابتدا با کاربردهای آن در صنایع مختلف آشنا شوید. مهم‌ترین کاربردهای این ماده شیمیایی عبارتند از:

تولید انواع مواد شوینده؛

اسید اکریلیک در تولید رنگ و صنایع رنگرزی کاربردهای زیادی دارد.

اغلب کارخانجات صنعتی و شرکت های تولیدی از Acrylic acid برای تولید انواع پلاستیک‌های صنعتی استفاده می‌کنند.

مطالعه بیشتر:   آیا لوازم آرایشی خطرناک هستند؟

از دیگر کاربردهای Acrylic acid می‌توان به تهیه و تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع مربوط به چرم‌سازی، کلیه ترکیبات فرش و پشتی، صنعت پزشکی برای تهیه و تولید روکش قرص‌ها و از همه مهم‌تر تهیه و تولید مواد و مصالح ساختمانی.

برای تهیه و خرید اسید اکریلیک لازم است مواردی را رعایت کنید که در ادامه به شما معرفی می‌شوند.

نکات مهم هنگام خرید

کیفیت یکی از فاکتورهای مهم مواد شیمیایی از جمله Acrylic acid است. بنابراین هنگام خرید حتما به این عامل توجه کنید در غیر این صورت ترکیبات تولید شده توسط این ماده شیمیایی هم بی‌کیفیت می‌شوند به علاوه ماندگاری و دوام آن‌ها هم کاهش پیدا می‌کند.

شرکت بازرگانی پارسیان شیمی نگین طهران این عوامل را در نظر گرفته و کیفیت مواد شیمیایی به خصوص اسید اکریلیک را راس کار خود قرار داده است. بنابراین شما می‌توانید بدون هیچ دغدغه این محصول شیمیایی با کیفیت را خریداری و استفاده نمایید.

پیشگیری از خطرات

استفاده از مواد شیمیایی به خصوص اسیدهای شیمیایی همیشه با خطرهایی همراه است. از این رو باید در نگهداری و استفاده از این مواد بسیار دقت کنید. قبل استفاده از اسید اکریلیک حتما نکات بهداشتی و ایمنی مربوط به آن را مطالعه کنید همچنین از سمی بودن یا نبودن آن حتما مطمئن شوید.

Acrylic acid خاصیت خورندگی شدیدی دارد. به همین دلیل بلافاصله بعد تماس با دست بوی اسیدی زیادی ترشح کرده و در دراز مدت مشکلات تنفسی زیادی به وجود می‌آورد. حتما هنگام استفاده از این مواد از ماسک و دستکش استفاده کنید حتی بهتر است از عینک مخصوص هم استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:   مراحل ساخت صابون نرم‌کننده در منزل

کاربردهای اسید اکریلیک در صنایع

طریقه نگهداری از Acrylic acid

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، اسید اکریلیک در برابر نور آفتاب حساس است. از این رو محیطی که این ماده نگهداری می‌شود باید دارای نور کم و از تهویه مناسبی برخوردار باشد. دقت کنید در انبارهای نگهداری این ماده شیمیایی به هیچ عنوان سیگار روشن نکنید چون ممکن است شعله‌ور شده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به وجود بیاورد.

اسیدهای شیمیایی در کنار هم واکنش داده و خسارت‌های جبران ‌ناپذیری به بار می‌آورند. اسید اکریلیک قدرت خورندگی بسیار بالایی دارد به همین دلیل حتما باید در ظروف فلزی نگهداری شود. دمای لازم برای نگهداری این ماده از ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است. بهتر است این ماده شیمیایی در دمای بیش از ۴۰ درجه نگهداری نشود چون ممکن است آتش‌سوزی اتفاق افتد.

خرید اسید اکریلیک از پارسیان شیمی

بازرگانی پارسیان شیمی طهران با بیش از ۷ سال سابقه در زمینه تولید و فروش انواع مواد شیمیایی آماده ارائه خدمات به شهروندان تهران و شهرستان‌های ایران است. شما می‌توانید اسید اکریلیک خالص با بهترین کیفیت را با قیمت مناسب از این شرکت خریداری و استفاده نمایید. برای ثبت درخواست با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

خرید زانتان گام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
×

 

پشتیبانی در واتساپ!

برای استعلام قیمت و خرید در واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟