مهم‌ترین کاربردهای پلی اکریل آمید در تصفیه آب

مهم‌ترین کاربردهای پلی اکریل آمید در تصفیه آب

مهم‌ترین کاربردهای پلی اکریل آمید در تصفیه آب چیست و چه کاربردی در تصفیه آب دارد؟ پلی اکریل آمید یا اصطلاحا PAM از مونومرهای اکریل آمید ساخته شده و ساختاری شیشه‌ای و جامد دارد. این ماده کاربردی در حال حاضر به صورت ورقه‌ای، پودری یا دانه‌ای تولید و در بازار موجود است. این روزها به دلیل خواص فوق‌العاده و مفید PAM خرید و فروش آن زیاد انجام می‌شود. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که پلی اکریل آمید را حتما از فروشگاه‌های معتبر یا سایت‌های اینترنتی تهیه کنید. البته قیمت این محصول بسته به تولیدکننده و برند آن متفاوت است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا کاربردهای بیشتری از این ماده شیمیایی و پرکاربرد به شما توضیح دهیم.

آشنایی با خواص مهم‌ترین کاربردهای پلی اکریل آمید در تصفیه آب

پلی اکریل آمید به راحتی در آب حل شده همچنین پایداری حرارتی بسیار بالایی هم دارد. حالت مایع این ماده بسیار شفاف و روشن است. شاید برایتان جالب باشد اما پلی اکریل آمید به راحتی در محلول‌هایی از جمله اسید اکریلیک، استیک اسید، گلیسرول و اتیلن گلیکول قابل حل است. حالا سوال اصلی این است که استفاده از PAM چه مزیت‌هایی به همراه دارد؟ برای پاسخ به این سوال در بخش بعدی مقاله همراه ما باشید.

مهم‌ترین مزایای استفاده از PAM

یکی از مهم‌ترین کاربردهای پلی اکریل آمید، تصفیه آب آشامیدنی یا آب‌های صنعتی است. مهم‌ترین دلایل استفاده از این ماده شیمیایی پرکاربرد را می‌توان استفاده از ذرات پلیمری دانست. از طرفی از این محصول می‌توان برای تصفیه آب یا پساب استفاده کرد. در ادامه مهم‌ترین دلایل استفاده از پلی اکریل آمید به صورت فهرست‌وار به شما معرفی می‌شوند:

مطالعه بیشتر:   معرفی 2 روش آبکاری استیل

کاربرد مونو‌دی‌گلیسیرید در صنعت

  • پلی اکریل آمید قدرت انحلال‌پذیری بالایی داشته و معمولا به سرعت در آب، اتر یا اتانول حل می‌شود.
  • این ماده شیمیایی میزان لجن کمتری تولید می‌کند.
  • این ماده پلیمری میزان لخته کمتری تولید می‌کند.
  • روند تصفیه آب را آسان‌تر می‌کند.

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که انواع کاتیونی پلی اکریل آمید نسبت به نوع آنیونی آن سمی‌تر است.

انواع پلی اکریل آمید در تصفیه آب

به طور کلی پلی اکریل آمید به ۲ دسته اصلی تقسیم می‌شوند که بسته به شرایط و نوع محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • پلی اکریل آمیدهای آنیونی
  • PAM کاتیونی

بهترین پلی اکریل آمید

پلی اکریل آمید کارآمد باید قابلیت حذف ذرات معلق را با توجه به نوع ذره یا آلاینده داشته باشد. از طرفی آب از ویروس‌ها، چربی‌ها، هیدروکربن‌ها و مواد دیگری تشکیل شده که برای بدن انسان مضر هستند. پس باید خیلی سریع از آب حذف شوند. اما چگونه؟ به کمک پلی اکریل آمید.

به نظر شما استفاده از پلی اکریل آمید برای تصفیه آب مفید و کارآمد می‌باشد؟ نظرات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید. همراه همیشگی شما هستیم.

خرید هیدروکسید پتاسیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
×

 

پشتیبانی در واتساپ!

برای استعلام قیمت و خرید در واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟