فرمول تهیه بستنی در منزل با مواد شیمیایی

فرمول تهیه بستنی در منزل با مواد شیمیایی

فرمول تهیه بستنی در منزل با مواد شیمیایی آیا شما هم به تهیه بستنی در منزل به خصوص در فصل‌های گرم سال مانند تابستان فکر کرده‌اید؟ اگر پاسختان بله است، تا انتهای این مقاله از پارسیان شیمی طهران همراه ما باشید. بسیاری از افراد به خصوص والدین ترجیح می‌دهند به جای خرید بستنی از بیرون، آن را در منزل با روش‌های خانگی تهیه کنند. سؤال اغلب کاربران از ما این است که چگونه در منزل با استفاده از مواد شیمیایی بستنی تهیه کنیم که در عین خوشمزگی، سالم و بهداشتی هم باشد؟ همین عامل باعث شد تا در این مقاله یک فرمول برای تهیه بستنی در منزل به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

همانطور که می‌دانید در تهیه بستنی از مواد شیمیایی و خوراکی بسیاری استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها صمغ گزانتان یا اصطلاحاً زانتان گام است. حالا این ماده چه کاربردی در تهیه بستنی دارد؟ در ادامه به شما توضیح می‌دهیم.

کاربرد زانتان گام در بستنی

کاربرد صمغ گزانتان در تهیه بستنی در منزل

اضافه کردن این ماده شیمیایی خوراکی از ایجاد بلورهای بزرگ یخ جلوگیری کرده و بافت نرم‌تری در بستنی ایجاد می‌کند. همچنین با استفاده از این ماده کاربردی دیگر نیازی به استفاده از خامه‌های سنگین و غلیظ نخواهید داشت. بهتر است این ماده خوراکی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا کیفیت بستنی شما خراب نشود.

صمغ گزانتان از تخمیر قندهای موجود در نشاسته ذرت به دست آمده و این موضوع باعث شده تا استفاده از این ماده خوراکی برای افرادی که دارای حساسیت بالایی هستند یا توانایی مصرف گندم یا گلوتن را ندارند، بسیار ایده‌آل شود. در ادامه دستورالعمل تهیه بستنی در منزل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مطالعه بیشتر:   هیدروژن پراکسید چه کاربردهایی دارد؟

فرمول دستورالعمل تهیه بستنی در منزل با مواد شیمیایی

ابتدا گزانتان را به بستنی مورد علاقه‌تان اضافه کنید اما قبل آن ترکیبات پایه بستنی را طبق فرمول در ظرف مخلوط کن با یکدیگر ترکیب کنید. گزانتان را به یک چهارم بستنی موجود در ظرف اضافه کنید.

برای مثال طبق دستورالعمل تهیه بستنی با استفاده از ۲ کوارتس مایع به ۲ قاشق غذاخوری زانتان گام اضافه کنید. مقدار مناسب ماده را انتخاب کرده و آن را داخل یک نمکدان بریزید.

فرمول تهیه بستنی در منزل با مواد شیمیایی

در مرحله بعد مواد اولیه بستنی را درون یک کاسه ریخته و با دست دیگرتان زانتان را به محتویات داخل کاسه اضافه کنید. در نهایت بستنی را داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی بسته شود. به همین راحتی توانستید در منزل بستنی تهیه کنید.

شما می‌توانید برای سفارش صمغ گزانتان با کارشناسان فروش ما در پارسیان شیمی طهران در ارتباط باشید.

خرید زانتان گام

معجزه کاربرد بوراکس در تولید مواد شوینده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
×

 

پشتیبانی در واتساپ!

برای استعلام قیمت و خرید در واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟