اهمیت سوربیتول در غذای پرندگان

اهمیت سوربیتول در غذای پرندگان

اهمیت سوربیتول در غذای پرندگان چیست ؟ و چه مزیت‌هایی به همراه دارد؟ این سوالی است که اغلب صاحبان کارخانه‌های پرورش دام و طیور در ذهن دارند. سوربیتول نوعی الکل قندی است که معمولا در مواد غذایی به جای شکر و قند برای شیرین کردن به کار می‌رود. این ماده شیمیایی اغلب در رژیم غذایی دام و پرندگان هم استفاده می‌شود زیرا علاوه بر تحریک لوزالمعده، تمام سموم اضافی بدن را خارج می‌کند. مهم‌ترین مزیت استفاده از سوربیتول را می‌توان رشد بهتر پرندگان در کنار جلوگیری از کاهش وزن زیاد آن‌ها دانست.

در این مقاله از پارسیان شیمی طهران همراه ما باشید تا اطلاعات کامل‌تری در زمینه دلایل استفاده از سوربیتول در غذای پرندگان به شما ارائه دهیم.

مهم‌ترین دلایل استفاده از سوربیتول در غذای پرندگان

شاید برایتان جالب باشد اما سوربیتول یا اصطلاحا Sorbitol، به طور طبیعی در انواع میوه‌ها یافت می‌شود. این الکل قندی خیلی راحت توسط بدن انسان یا پرندگان جذب شده و بسیار کم هضم می‌باشد. خواص فوق‌العاده و عجیب این ماده شیمیایی باعث می‌شود از آن به عنوان یک شیرین‌کننده و محلول‌های دارویی استفاده شود. بیشترین دلیل استفاده از سوربیتول در غذای پرندگان، خاصیت هایپروزمیک این ماده شیمیایی است که باعث نرمی مدفوع شده و از بروز یبوست در حیوانات هم جلوگیری می‌کند.

Sorbitol بیشتر در غذای حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه استفاده می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا  مهم‌ترین دلایل استفاده از سوربیتول در غذای پرندگان و حیوانات را به شما معرفی کنیم.

دلایل استفاده از Sorbitol در رژیم غذایی پرندگان

کارخانه‌های پرورش دام و طیور اغلب در غذای آن‌ها از مواد غذایی مانند سویا، کنجد، چربی، مواد معدنی، ویتامین و… استفاده می‌کنند. این خوراکی‌ها در کنار آب تمام انرژی و مواد ضروری بدن پرندگان را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

مطالعه بیشتر:   معرفی خواص درمانی نمک اپسوم

این مطلب را هم بخوانید:

مهم‌ترین کاربردهای پلی اکریل آمید در تصفیه آب

پرندگان باید به طور مرتب موادی مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین و… دریافت کنند. از طرفی برای تامین انرژی و تولید گوشی، مرغ و تخم مرغ باید این مواد مغذی به آن‌ها داده شود.

Sorbitol در غذای پرندگان

پرندگان قابلیت فراوری مقداری زیادی خوراکی در بدن خود را دارند. کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن در این زمینه می‌باشد. در واقع کبد تمام مواد خوراکی بدن را به راحتی هضم و مواد اضافی را از بدن خارج می‌کند. بنابراین اگر این عضو از بدن عملکرد خود را به درستی انجام ندهد، بدن انسان‌ها و پرندگان دچار اختلال می‌شود.

استفاده از این ماده شیمیایی باعث می‌شود تا وزن پرندگان به حد نرمال و طبیعی رسیده همچنین غلظت گلوکز و کلسترول بدن آن‌ها هم کاهش پیدا کند. پرندگانی که در رژیم غذایی آن‌ها از سوربیتول استفاده می‌شود نسبت به پرندگان دیگر رشد بهتری داشته و وزن مناسب‌تری دارند. سوربیتول پاسخ‌های التهابی اولیه را کاهش داده و رشد پرندگان را متعادل‌تر  می‌کند.

در مقاله اهمیت سوربیتول در غذای پرندگان از پارسیان شیمی طهران سعی کردیم اطلاعاتی در زمینه مزیت‌های استفاده از سوربیتول در غذای پرندگان را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در ارتباط باشید.

خرید متا بی سولفیت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
×

 

پشتیبانی در واتساپ!

برای استعلام قیمت و خرید در واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟