پماد بتاکاروتن در درمان بیماری‌ چشم

پماد بتاکاروتن در درمان بیماری‌ چشم

پماد بتاکاروتن در درمان بیماری‌ چشم چیست و چه تاثیری در درمان بیماری‌های چشم دارد؟ این ماده کاربردی به عنوان پیش‌ساز ویتامین‌آ شناخته شده و در بدن انسان‌ها از طریق آنزیم اکسیژناز به ویتامین‌آ تبدیل می‌شود. پماد بتاکاروتن تاثیر فوق‌العاده‌ای روی پوست همچنین درمان بیماری چشم دارد. بسیاری از متخصصان پوست این پماد را برای رفع انواع چوش یا التهابات ناشی از آفتاب سوختگی توصیه می‌کنند. یکی از مزیت‌های استفاده از پماد بتاکاروتن این است که بوی خاصی نداشته و ظاهری چرب به پوست شما نمی‌دهد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از این پماد کاربردی برای درمان زخم‌های طولانی مدت یا از بین بردن آثار جوش و لک استفاده کنید.

کاربرد پماد بتاکاروتن در درمان بیماری‌ چشم

پماد ویتامین‌آ یا همان بتاکاروتن این روزها در اغلب داروخانه‌های سراسر کشور با قیمت مناسب توزیع شده و افراد می‌توانند بسته به نیاز خود نسبت به خرید این دارو اقدام کنند.

در ادامه ابتدا با بتاکاروتن آشنا شده سپس خواص دارویی این ماده را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه همراه پارسیان شیمی طهران باشید.

اندکی درباره بتاکاروتن

نوعی کاروتنوئید پروپیتامین است که در بدن به ویتامین‌آ تبدیل می‌شود. بتاکاروتن خواص اکسیدانی خیلی قوی دارد. به همین دلیل اغلب در تهیه پماد و مکمل‌ها به کار می‌رود. بتاکاروتن یک منبع قوی از ویتامین‌آ است که تعادل را در بدن ایجاد کرده و از بروز بسیاری از بیماری‌های التهابی جلوگیری می‌کند. شاید برایتان جالب باشد اما اغلب متخصصان تغذیه برای جلوگیری از اضافه وزن بیش از اندازه یا کاهش وزن، مواد سرشار از بتاکاروتن را در رژیم غذایی بیماران خود قرار می‌دهند. منبع اصلی ویتامین‌آ و بتاکاروتن، هویج فرنگی می‌باشد.

مطالعه بیشتر:   روش درمان بوی بد دهان

بتاکاروتن در درمان چه بیماری‌هایی موثر عمل می‌کند

ویتامین‌آ یا همان بتاکاروتن علاوه بر جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های التهابی و مزمن، احتمال ابتلا به بیماری‌های زیر هم به طرز شگفت‌آوری کاهش می‌دهد. در ادامه لیستی از این بیماری‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد:

  • انواع سرطان؛
  • بتاکاروتن از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.
  • این ماده فوق‌العاده از ابتلا به بیماری‌های روان‌شناختی جلوگیری می‌کند.
  • خواص بتاکاروتن در درمان التهابات چشمی.
  • درمان بیماری‌های پوستی
  • از بین برنده جای جوش، لک، سوختگی و…

این موارد تنها گوشه‌ای از خواص فوق‌العاده بتاکاروتن بود. در ادامه همراه  ما باشید تا خواص بیشتری از این ماده به شما معرفی کنیم.

مزیت‌های استفاده از پماد چشمی بتاکاروتن

رژیم‌های غذایی بر پایه بتاکاروتن علاوه بر اینکه سلامت انسان را چندین برابر می‌کند، او را در برابر انواع بیماری‌های چشمی محافظت می‌کند. استفاده از این پماد می‌تواند در موارد زیر موثر باشد:

  • انواع ساییدگی و درمان خشکی
  • درمان تمام زخم‌های سطحی چشم
  • بتاکاروتن در درمان گزروفتالمی هم بسیار موثر عمل می‌کند.

پماد ویتامین‌آ یا بتاکاروتن یکی از داروهای مهم و موثر در درمان انواع بیماری‌ها و التهابات پوستی است که برای خرید آن می‌توانید به داروخانه‌های سراسر کشور مراجعه کرده یا این پماد را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. استفاده از بتاکاروتن مزیت‌های زیادی به همراه دارد که در این مقاله از پارسیان شیمی طهران سعی کردیم به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره‌ای داشته باشیم. برای آشنایی بیشتر با خواص دارویی پماد بتاکاروتن یا کالاندولا در مقالات بعدی همراه ما باشید.

خرید گلیسیرین

اهمیت سوربیتول در غذای پرندگان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا
×

 

پشتیبانی در واتساپ!

برای استعلام قیمت و خرید در واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟